måndag 14 juli 2008

Third country's the charm

Stefan var snäll nog att fråga mig varför jag inte bloggat på länge, vilket antagligen mest är ett snällt sätt att ge sken av att någon läser detta men mitt svar var då att vi faktiskt haft jobb att göra.

Efter en ganska lång period av köer med ansökningar som mest vevas runt så blev det lite körigt med utlandsökanden. Personer från ”tredje land” (ett mer eller mindre nytt uttryck för att beskriva medborgare utanför EES) har ökat något otroligt denna antagningsomgång och många av dem har missat att de måste söka tidigt då de inte hinner få visum innan kursstart.

Mot slutet beslutades det att dessa ändå skulle behandlas och vips fick jag förlängt till 8e augusti för att hjälpa till med dessa. Tack tredje land.


Så nu sitter jag och väntar på att en anstormning av mail i stil med ”please sir application” ska trilla in. Till dess kollar jag igenom Fredrik Strages Youtubiana och önskar att det gick att se klipp på jobbet.

Inga kommentarer: