torsdag 29 januari 2009

In Flames - disconnected


Jag har inte direkt någon koll på den melodiska dödsmetalscenen, bör kanske inte uttala mig om grupper i en genre som jag inte gillar överhuvudtaget och har dessutom länge hållit mig borta från just In Flames eftersom sångaren lyckas kombinera rutig skjorta med dreads. Men inte förrän nu har jag belägg för att de verkligen är värdelösa. Vilken skit. Vilket långsamt drönande emotionellt och fruktansvärt överskattat band - de vinner ju priser internationellt och för vad?

Om man ska döma efter den senaste låten som börjat besudla P3; "disconnected" där refrängen går "I feel like shit but at least I feel something" så vill man dra till den gamla skämtdängan "Hej in flames, 1997 ringde och vill ha tillbaks sina känslor på högstadiet".

Linkin Park framstår ju som rena virtuoserna i jämförelse.

Inga kommentarer: