torsdag 14 augusti 2008

Jobbe

Så vad gör jag hela dagarna nu då? Jo jag jobbar 8-16 på admissions vid Göteborgs Universitet. Det är som antagningsenheten fast på knagglig engelska.

Mina arbetsuppgifter är att svara på mail som inkommer från folk som inte talar svenska. Detta borde innebära att 6.6 miljarder människor skriver "dear sir" under loppet av en termin.
Så är inte fallet.

Jag får högst 15 mail per dag och de allra flesta handlar om att de vill plugga och att de ber för min hälsas välgång och långt liv under Guds eviga skyddande handflata.
Jag blir ändå förkyld så jag har slutat gå på det där.

När jag inte skriver "dear applicant" mail så sitter jag i en kö med folk främst från Ghana, Senegal, Pakistan och Nigeria som vill plugga till hösten.
Jag granskar deras betyg, kollar stämplar och ser om de kan komma in. Räknar ut betygsvärden och skriver kommentarer ifall de fuskar eller saknar något.
Det blir ungefär 50 sådana om dagen. När man börjar bli torr i ögonen så sätter man sig på gården med en kopp kaffe och piggnar till.

Allt är rätt fint.

Inga kommentarer: