fredag 15 augusti 2008

Utslag

Niklas lånade min Veni Vidi Vicious skiva för cirka 7 år sedan. Jag fick tillbaks den med kaffefläckar på. Som kompensation gav han mig deras debutskiva som jag avfärdat som skatepunk. Men den var helt ok och helt plötsligt får jag se videon till AKA IDIOT idag, ett antal år senare och här är läxan mina vänner: man får aldrig glömma bort hur jävla inihelvete tuffa dom är och alltid varit.

Orkar du inte med att se hela låten så räcker det med 0-23 sekunder. Det är helt magiskt hur otroligt galet bra det är. Maskingevärspose till trummpinnspose till riff till pek till hoppa ner från taket och med magi få upp ett mikrofonstativ inom 24 sekunder är bra gjort. Se och njut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heter bandet så? Vilka är det?

Anonym sa...

Men stefan, det är ju bara Sveriges kändaste band Mazarin!

Anonym sa...

alla borde hoppa ner från taket åtminstone en gång...